PuntPla
portal d'articles sobre cultura tradicional i popular
Imatgeria festiva

El 24 i el 25 de novembre el bestiari festiu està de festa a Manresa

El 24 i el 25 de novembre el bestiari festiu està de festa a Manresa
Edició del 2017 del Festivitas Bestiarium / Font: Agrupació del Bestiari Festiu

L’Agrupació del Bestiari Festiu i Popular de Catalunya celebrarà el cap de setmana del 24 i el 25 de novembre la cinquena edició del Festivitas Bestiarum. Enguany, l’acte principal tindrà lloc al Teatre Conservatori de Manresa el diumenge 25 de novembre a les 12.30h. Durant la gala, presentada per l’humorista Ferran Aixalà, es nomenarà l’Ambaixadora del Bestiari Festiu 2019 i es farà el lliurament dels Premis Best 2018.

Els actes previs del Festivitas Bestiarium inclouen una cercavila de bestiari amb pirotècnia pels carrers cèntrics de Manresa el dissabte 24 de novembre a les vuit de la tarda. L’endemà a les onze del matí tindrà lloc una cercavila de bestiari tranquil que acabarà davant del teatre Conservatori manresà, on començarà la gala.

El Festivitas Bestiarium té com a missió celebrar el Dia Europeu del Bestiari Festiu (24 de novembre) i reivindicar-ne el seu reconeixement oficial per part del Parlament Europeu. Enguany, la diada comptarà amb una imatge gràfica pròpia i s’han convocat actes a la regió d’occitània amb la voluntat d’internacionalitzar-la.

L’ambaixadora més jove

Durant la gala dels premis BEST d’enguany es farà el nomenament de la meteoròloga Mònica Usart com a Ambaixadora del Bestiari Festiu 2019, convertint-se en l’Ambaixadora més jove que el bestiari festiu hagi nomenat. Usart actualment és meteoròloga de RAC 1, se la pot escoltar cada matí amb a El món a RAC1 i al Fricandó matiner de RAC105