PuntPla
portal d'articles sobre cultura tradicional i popular
Imatgeria festiva

Badalona incorporarà una nova imatge festiva de cara l’any que ve

Badalona incorporarà una nova imatge festiva de cara l’any que ve
Marc Torrecillas és el creador del logotip oficial de la Mulassa de Badalona/ Font: Mulassa de Badalona

Recentment s’ha anunciat que Badalona incorporarà al seu actual bestiari una mulassa. L’anunci s’ha fet públic mitjançant un comunicat a les xarxes socials. Un grup de joves està essent l’impulsor d’aquesta nova imatge festiva, que està previst que s’estreni el pròxim any durant les Festes de Maig.

Finançada per subscripció popular

La nova mulassa serà finançada per subscripció popular, és a dir, donatius de totes aquelles persones i/o empreses que desitgin fer una aportació. Tal com va anunciar el passat 6 de novembre el compte de Twitter de la Mulassa de Badalona, ben aviat es posaran bústies a diversos comerços de la ciutat perquè tothom qui ho desitgi col·labori econòmicament amb el projecte. En aquests moments, la nova bèstia festiva ja s’està construint al Taller Drac Petit de Terrassa. S’està encarregant de fer-la l’artista Jordi Grau.

Una bèstia esbojarrada

L’any que ve el municipi de Badalona estrenarà una nova bèstia festiva. Actualment la ciutat ja té una Àliga i un Drac. La nova figura, però, tindrà un caràcter més esbojarrat.

Tal com explica el col·lectiu que la impulsa, volen que la ciutat compti “amb una bèstia que sigui institucional i protocol·lària, és a dir, una bèstia que participarà en els actes més patrimonials de les Festes de Maig, com ara la nit de Sant Anastasi o la festivitat del Sant”.

Amb aquesta iniciativa, els impulsors de la mulassa també persegueixen l’objectiu de  potenciar i treballar per a la cultura popular del municipi.